Sunday, April 22, 2012

Baseball Pas

Manu dün akşam çok acayip bir asist yaptı. Hala etkisindeyim. Hatta gün boyu belirli aralıklarla (yaklaşık 16 dakikada 1) pası izlemek zorunda kaldım.
                       
CP3[1], Melo[2], Starbury[3] benzerlerini yaptı. Ama mesafe ve şiddet yüzünden beni en çok etkileyen Manu'nun Lakers'a karşı yaptığı asist oldu.

Pas çok mu zor? Evet. Fakat pası manyak kılan zorluğu değil, yarattığı mindfuck etkisi. Ben bu pas tekniğinin ciddi ciddi bir hücum silahına dönüşebileceğini düşünüyorum. Çünkü bildiğimiz bounce pastan bile daha kolay olabilir. Basket sahasına giren herkes trafikte bounce pas vermenin çok çok zor, hatta imkansız olduğunu bilir. Ama Magic Johnson bunun ciddi bir hücum silahı olabileceğini kanıtladı. Şu sıralar pek kullanan yok (Nash, CP3 falan fistan pick&roll'de kullanıyorlar ama trafikte denendiğine senede birkaç kez rastlıyoruz.).

Eskiden oyuncular geldikleri yöreden garip teknikler (şut, pas, crossover...) getirirlerdi. Mesela panyalı şut. Duncan deli gibi kullanıyor; bazen Kobe. Başka? Yok[4]. Geçmişte George Gervin'in, Sam Jones'un, hatta Scottie Pippen'ın bol bol denediğini biliyoruz. Ya da finger roll; Wilt'ten Ice'a dek onlarca oyuncu mükemmel kullanıyordu. Şu sıralar pek rastlamıyoruz. Sky hook yapabilen var mı? Peki Rick Barry gibi karpuzlama (bildiğimiz fundamental'a tamamen aykırı) serbest atış deneyen? İnternet, televizyon, cart curt derken tüm oyuncular aynı tornadan çıkmışa döndü.

Eğer süper yetenekli oyuncular bu pası çalışırlarsa istikrarlı olarak (Her maç 1 kere. zaten uygun koşullar nadiren oluşur.) kullanabilirler. 4 adımda bakalım:
1. El ayak koordinasyonu düzgün olan oyuncular (Matt Bonner gibi) sinsice pota altına hareketlenecek.
2. Süper yetenekli adam (Ginobili gibi) bu pası verecek.
3. Mermi gibi giden, kimsenin engelleyemeyeceği top, rakiplerin çaresiz bakışları eşliğinde pota altındaki oyuncuyla buluşacak.
4. 2 sayı.

Tabii pasın ikinci kısmı, yani "sinsice pota altına süzülen" oyuncunun sert gelen topu tutması ve hemen potaya bırakması (yumuşakça) kolay değil. Sağlam el ayak koordinasyonu lazım. Fakat aşmış bir bünye olmaya gerek yok. Matt Bonner ayarında olmak kafi.

Yarı geyik, yarı ciddi başlamıştım. Şimdi biraz daha ciddiyim. Basketbol sahasında mermi gibi, lazer gibi giden paslar... Gezegenin buna ihtiyacı var. Bu tekniği çalışan ya da çalıştıran birilerini bulmakla işe başlıyorum. Ligi adam edeceğim.
____________________________________________________




[4]Wade, Bosh, LeBron, Pierce da kullanır ama hiçbiri sürekli denemiyor.

6 comments:

Sendrom said...
This comment has been removed by the author.
Kaan said...

Bloguna bayılıyorum hocam. Tek kişi yazıyorsun sanırım. Diğer bloglarda da yeni şeyler öğreniyorum ama senden öğrendiğim şey sayısı çok daha fazla. NBA'i yeni yeni takip etmeye başlayan biri olarak umuyorum ki daha uzun yıllar bu tempoda yazmaya devam edersin.

Gördüğüm kadarıyla fazla yorum yok yazdığın yazılarda ama bu umarım şevkini kırmıyordur. Zaten Mart'ta yeniden başlamışsın yazmaya, benim gibi yeni takip edenler epey olacaktır. Kitle arttıkça yorumlar da çoğalır.

İyi araştırmalar.

Kaan said...

Mesela şu karpuzlama olayını merak ederdim yıllar evvel sayende öğrenmiş oldum. Çok enteresan bilgi, satır arasında olsa da.

filelisepet said...

Aslında potanın tam karşısından karpuzlama atılan topların basket olma ihtimali fiziken daha fazlaymış. Ama maç devam ederken atmaya çalışsan blok manyağı olursun tabii. O yüzden kimse çalışmıyor. Bildiğimiz fundamental'a tamamen aykırı.

Bi de sağolasın abi. Yazıyorum, eğlenceli oluyor

Anonymous said...

Hergün baktığım ender sitelerden, tebrikler üstad aynen devam.

Anonymous said...

Mermi pas :DDD altıma kaçırdım