Friday, April 20, 2012

NBA'de Bir İlk: Kulak Parmaklamak

Geçen akşamki 3 uzatmalı Utah vs Mavericks mücadelesinde garip bir olay yaşandı. Utah hızlı hücuma çıkarken Delonte West'e faul çalındı. Düdükten memnun olmayan West, Gordon Hayward'ın peşinden yürüyüp, kulağını parmakladı. Hakemler görüntülere bakıp teknik faul verdiler. NBA yönetiminin ne ceza vereceği konuşuluyordu. Hareketin benzerine daha önce hiç rastlamadığım için ben de çıkacak kararı merak ediyordum. Maç cezası verilmedi. Yalnızca 25.000 $ ödemek zorunda kalacağı söyleniyor.
                           
West, yaptığı hareketin çocukça olup olmadığını soran gazetecilere şöyle cevap verdi: "Mücadele eden iki savaşçıyız. Kusura bakmayın, NBA'in centilmenlerin oyunu olduğunu unutmuşum." West hafif psikopat bir arkadaşımız. Damarına basmaya gelmez. Harekete çok şaşırmadım da açıklama pek bir abuk subuk olmuş. Ne mücadelesi, ne savaşçılığı amk? Basitçe pislik yapmışsın Delonte, rica ediyorum saçmalamayalım.

Pozisyon sonrası elleri havaya kaldırıp yüce NBA hukukuna teslim olan Hayward da bir açıklama yapmış: "Hemen kavga etmek istedim. Fakat bunu yapamam. Akıllıca bir hareket olmaz. Riske edeceğim çok önemli şeyler var: teknik faul almak, playoff'ta oynamaktan men edilmek... Biriyle kavga etmekten daha önemli şeyler var sahada." Hayward'ın gözünü budaktan esirgemeyen bir basketbolcu olduğunu biliyoruz ama
 sert adam imajı vermeye çalışmış sanki. Delonte, ligdeki bulaşılmaması gereken adamlar listesinde üst sıralarda yer alır. Kavga etsen, olay 5 dakikada mortal kombat'a döner.

No comments: